.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استانداری : ۱۵ درصد آب های سطحی مازندران جمع آوری می شود
استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۵ درصد آب های سطحی استان جمع آوری می شود، افزایش بهره وری از آب های سطحی را لازم دانست.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری با اشاره اینکه در حوزه اقتصادی تحت تأثیر تحریم‌ها و مسائل دیگر قرار داریم، گفت: انتظارات در این بخش آنگونه که باید وشاید محقق نشده است.

 

وی افزود: ۷۱ درصد مساحت استان را جنگل و مرتع، ۱۴ درصد زراعی وباغی هستند و ۵۵ درصد سواحل شمال در استان وجود دارد و داشتن سواحل در بهره گیری از اقتصاد دریا محور تأثیر بسزایی دارد.

 

وی با تاکید بر حفظ جنگل‌ها وعرصه های طبیعی در استان اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۳.۳ و نرخ بیکاری در استان پایین‌تر از کشور است.

 

حسین زادگان سهم کشاورزی را ۲۷ درصد و سهم خدمات را ۵۵ درصد بیان کرد و گفت: کرونا آسیب زدگی به اقتصاد خدمات و گردشگری در استان وارد کرده است.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی و ۱۴ درصدی از نظر دلاری در حوزه واردات گفت: دو هزار و ۵۷۹ واحد صنعتی در استان وجود دارد که ۱۰۱ هزار نفر در ان شاغل هستند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه ۱۳۹ معدن در حال تجهیز هستند، افزود: در فناوری اطلاعات پهنای باند ورودی وزیربار استان ۵۰ درصد است و ضریب نفوذ تلفن نیز ۱۴۸ درصد است.

 

وی بااشاره به سهم ۱۰ درصدی تردد کشور در استان گفت: به واسطه خدمات ملی که مازندران می‌دهد نیازمند توجه ملی وویژه در برخی از حوزه‌ها است.

 

حسین زادگان با عنوان اینکه از نظر تخصیص اعتبارات رتبه ۲۱ را دارا هستیم، افزایش بهره وری از آب‌های سطحی را ضروری دانست و گفت: فقط ۱۵ درصد آب‌های سطحی استان جمع آوری می‌شود.

 

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران در زمینه تولید محصولاتی نظیر مرکبات، گل وگیاه و غیره رتبه‌های اول را دارد و در مجموع ۷.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

 

وی به ایجاد پایانه‌های صادراتی ومرکباتی در استان اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد از مطالبات جدی استان به شمار می‌رود و می‌تواند به توسعه مناسبات با سی آی اس و کشورهای حاشیه کمک کند.

 

حسین زادگان با عنوان اینکه ۴۳ درصد زمین‌هایی که در طول ۴۰ سال واگذار شده، بدون انحراف بوده است، گفت: بیش از ۵۰ درصد یا برای اهداف نبوده و یا دارای انحرافات است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.